maandag 23 juli 2012

Groentje!


Groene aspergequiche

AH recept Aspergequiche

Ingrediënten:

  • 1 bos groene asperges 500 gram (ik heb een 1 potje groene asperges gebruikt)
  • 100 gram Zeeuws spek in plakjes 
  • 6 plakjes roomboterbladerdeeg uit de diepvries, ontdooid, 
  • 4 eieren
  • 1 beker crème fraîche van 200 gram
  • 100 gram jonge kaas geraspt (ik heb belegen kaas gebruikt)
  • 1/2 zakje peterselie, vers (ik heb de mix van Italiaanse kruiden gebruikt) 
  • 4 bosuitjes - eigen toevoeging
  • peper en zout
Groene Asperge Quiche
Bereiden:

  1. Verwarm de over voor op 200 graden. Snijd het houtachtige uiteinde van asperges. Kook de asperges in water met zout in 8 min. beetgaar. Of in mijn geval, haal de asperges uit de pot. Bak het spek in een koekenpan zonder boter in 6 minuten knapperig. Bak ook de bosuitjes mee
  2. Doe de ontdooide plakken deeg in de quichevorm of springvorm en leg hierop de asperges en de spekjes met uitjes. Ik heb eerst nog wat paneermeel over de plakjes deeg gestrooid, dat voorkomt dat de quiche te vochtig wordt. 
  3. Klop de eieren los met de crème fraîche en meng hierdoor de kaas,
  4.  de peterselie en de peper en zout. Schenk dit mengsel in de bakvorm en bak de quiche ongeveer 35 -40 minuten totdat hij goudbruin is en gaar. 
Zoals jullie kunnen zien heb ik wat aanpassingen in het recept gemaakt. Hierdoor wordt de quiche alleen maar lekkerder! En is ook nog een plaatje om te zien! Heerlijk voor een picknick of bij de lunch. 


Met dit 'Groentje' start ik mijn bak blog!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten